17. Cykliczna Żyrafa – Zakończenie sezonu

W niedzielę, 16 października wybraliśmy się na wycieczkę rowerową do restauracji Posterunek 77 w Nieborowie. Wyjazd ten był równocześnie oficjalnym zakończeniem naszego sezonu rowerowego. Razem z nami we wspólnym zakończeniu sezonu udział wzięli rowerzyści z zaprzyjaźnionych klubów i miast: Skierniewic, Mszczonowa, Sochaczewa, Grodziska Mazowieckiego i Jaktorowa.

Pogoda z rana nie była zachwycająca. Jeszcze w nocy padał deszcz, który na szczęście rano ustał. Było za to zimno i wietrznie. To w końcu październik. Na zbiórkę wyznaczoną na godz. 9:00 przyjechali sami najwytrwalsi rowerzyści. Chęć wspólnego zakończenia sezonu zwyciężyła obawy przed niesprzyjającą pogodą. Po omówieniu najważniejszych kwestii, w gronie 10 osób, ruszyliśmy w trasę.

Już na 4 km mieliśmy pierwszy problem (konkretnie ja), przebita dętka oraz opona i konieczny był postój. Po wykonaniu naprawy ruszyliśmy dalej w drogę. Wybraliśmy asfaltową trasę przez Starowiskitki, Miedniewice i Bolimów. To tutaj na godz. 11-tą umówiliśmy się z kolegami i koleżankami ze Skierniewic i Sochaczewa. Po spotkaniu się wszystkich grup w liczbie 22 osób (przy tej pogodzie super frekwencja) ruszyliśmy na Nieborów.

W Nieborowie zatrzymaliśmy się w tamtejszej restauracji Posterunek 77, położonej nieopodal zabytkowego pałacu. To był główny punkt naszej wycieczki. Restauracja zrobiła na nas bardzo dobre wrażenie. W środku ładny wystrój i czuć przyjemną atmosferę. I przede wszystkim ciepło, co było dla nas ważne po spędzeniu kilku godzin na dworze. Po wejściu do lokalu czekały już na nas przygotowane miejsca, usiedliśmy więc wspólnie przy jednym wielkim stole. W czasie pobytu w restauracji każdy posilił się do syta, były m.in. pyszne zupy, dania główne i słodkości. Menu w Posterunku było naprawdę smaczne i godne polecenia.

Czas w Nieborowie spędziliśmy w bardzo przyjemnej i wręcz rodzinnej atmosferze. W drodze powrotnej zahaczyliśmy o Bednary i znajdujący się tam lokalny Browar. Akurat przygotowali nowy specjał o smaku kiwi. Po krótkim odpoczynku w Bednarach, około godz. 15-tej wyruszyliśmy w drogę do domu. Powrót jechaliśmy prawie cały czas pod wiatr, co nie było zbyt komfortowe :) Razem jednak daliśmy radę. Po godz. 17-tej zajechaliśmy do Żyrardowa. Wyjazd zamknęliśmy łącznie w ok. 75 km.

Deszcz tego dnia nas zaoszczędził, wiatr trochę mniej. Ale co najważniejsze oficjalnie sezon zakończyliśmy mocnym akcentem. Wyjazd zaliczamy do bardzo udanych, a sam pobyt w Posterunku 77 pozostanie w naszej pamięci. Dziękujemy wszystkim osobom, z którymi częściej lub rzadziej mieliśmy okazję wspólnie jeździć. Wasza obecność jest dla nas bezcenna. Zamykamy sezon, który był na pewno intensywny i aktywny. Przejechaliśmy wiele kilometrów, zwiedziliśmy sporo ciekawych miejsc i poznaliśmy wielu nowych ludzi, takich jak my: amatorów dwóch kółek :)

Gdzieś tam za horyzontem wyglądamy już sezonu 2017, na który niebawem przyjdzie czas.