21. Cykliczna Żyrafa – Posterunek 77

W niedzielę, 15 października wybraliśmy się na kolejną wycieczkę rowerową. Było to jednocześnie zakończenie naszego sezonu rowerowego z Żyrafą Żyrardów. Celem wycieczki był Nieborów i znajdująca się tam restauracja Posterunek 77.

W planie na tę wycieczkę było do przejechania ok. 70 km. Trasa zmienna, po części asfaltowa i leśna. Pogoda tego dnia była niezła. Pomimo silnego wiatru, było dość ciepło jak na październik. Brakowało odrobiny słońca. Dla nas nie miało to większego znaczenia, determinacja i chęć wspólnej jazdy zwyciężyła. Oprócz rowerzystów z Żyrardowa, był też Robert z KTR Tandem Mszczonów. W Żyrardowie spotkaliśmy się o godz. 9:30, tradycyjnie przy torze kolarskim na ul. Żeromskiego. Po krótkim umówieniu wszystkich spraw i wspólnych powitaniach ruszyliśmy w drogę do Nieborowa przez Bolimów.

Żyrafa Żyrardów

fot. Tadeusz Zarzycki

Jechaliśmy przez Działki, Starowiskitki, Miedniewice, Wolę Szydłowiecką i Bolimów. Na rynku w Bolimowie spotkaliśmy się z następnymi uczestnikami naszej wycieczki, czyli znajomymi ze Skierniewic. W takim wspólnym, kilkunastoosobowym gronie rowerzystów z Żyrardowa, Skierniewic i Mszczonowa skierowaliśmy się do Nieborowa. Cały odcinek do Nieborowa (30 km) jechaliśmy pod wiatr, nie było łatwo ale wspólnie daliśmy radę. Do restauracji Posterunek 77 dotarliśmy zgodnie z planem, na godz. 12. Czas w restauracji minął nam na rozmowach w miłej atmosferze, odpoczynku i rzecz jasna dobrym jedzeniu.

Frekwencja w lokalu była bardzo duża, niektórzy czekali na wolne stoliki. My dobrze sobie wszystko zorganizowaliśmy wcześniej, więc na miejscu nie mieliśmy żadnego kłopotu :)

Żyrafa Żyrardów

Przed Posterunkiem 77 w Nieborowie, fot. Tadeusz Zarzycki

fot. Tadeusz Zarzycki

Drogę powrotną do Żyrardowa wybraliśmy inną, niż tą którą jechaliśmy przed południem. W Nieborowie skierowaliśmy się na malownicze szlaki Puszczy Bolimowskiej. Leśnymi fragmentami jechaliśmy ok. 20 km i był to niezwykle fajny odcinek, las jesienią jest piękny a jazda w takich okolicznościach daje bardzo dużo frajdy. W drodze do Żyrardowa zaliczyliśmy również m.in. Smolarnię, Franciszków, Łubno i Sokule. Do Żyrardowa dojechaliśmy ok. godz. 16:30. Łącznie w trakcie całej wycieczki pokonaliśmy wspólnie 72 km. Wyjazd będziemy bardzo mile wspominać. Dzień spędziliśmy aktywnie i w dobrym towarzystwie.

Dziękujemy za obecność wszystkim uczestnikom z Żyrardowa oraz z Mszczonowa i Skierniewic za udział w tej wycieczce, jak też podczas całego kończącego się sezonu. Dzięki też za wspólną jazdę przez cały sezon znajomym koleżankom i kolegom z Sochaczewa, Grodziska Mazowieckiego i innych miast. Sezon był bardzo aktywny i udany. Obfitował w wiele doświadczeń i przeżyć, które będziemy mile wspominać. Dziękujemy że jesteście :)

Do zobaczenia na szlakach rowerowych :)