Podsumowanie roku 2017

Rok 2017 powoli się kończy. Nadchodzi czas podsumowań. Dlatego też i my, w naszym Stowarzyszeniu jak co roku dokonujemy małej analizy tego co zrobiliśmy. Zapraszamy do przeglądu naszej działalności z już kończącego się roku.

W lutym, już po raz trzeci, zorganizowaliśmy w Żyrardowie Bieg Tropem Wilczym – Pamięci Żołnierzom Wyklętym. Tego samego dnia w ponad 100 miastach w Polsce, jak i poza granicami kraju odbywały się imprezy biegowe upamiętniające czyny polskich niezłomnych żołnierzy. Generalnym organizatorem projektu była Fundacja Wolność i Demokracja. Patronat honorowy nad imprezą w Żyrardowie objął Pan Prezydent Miasta Żyrardowa Wojciech Jasiński. Celem biegu było oddanie hołdu żołnierzom polskiego podziemia antykomunistycznego i antysowieckiego działającego w latach 1944-1963 w obrębie przedwojennych granic RP. My w Żyrardowie przygotowaliśmy dla uczestników do wyboru dwa dystanse. Pierwszy to 5 kilometrów, drugi 1963 metry. Zawody te tradycyjnie już odbyły się w okolicach zabytkowego centrum Żyrardowa. Trzecia edycja biegu okazała się rekordowa pod względem frekwencji, łącznie w obu biegach wzięło udział ok. 290 uczestników. Impreza pomimo niesprzyjającej pogody okazała się bardzo udana i zyskała pozytywne opinie wśród uczestników. Zobacz więcej informacji o tym wydarzeniu.

tropem wilczym Żyrardów

Bieg Tropem Wilczym – Żyrardów 2017

Bieg Tropem Wilczym -  Żyrardów 2017

Drugim biegiem zorganizowanym przez nasze Stowarzyszenie w 2017 roku był Bieg Chełmońskiego w Radziejowicach. Partnerem przy organizacji tego biegu była gmina Radziejowice. W tym roku zmieniliśmy datę rozgrywania tej imprezy, zamiast czerwca wybraliśmy sierpień. Zmiana ta została przyjęta pozytywnie. IV edycja biegu składała się tradycyjnie z biegu głównego na dystansie 10 km oraz bieg rodzinnego na 1 km. Trasa biegu głównego prowadziła po malowniczych ścieżkach lasu radziejowickiego, z kolei trasa biegu rodzinnego prowadziła po urokliwym parku nieopodal pałacu. Różnorodność dystansów pozwoliła na udział w biegach zarówno dorosłym jak i dzieciom wraz z opiekunami. Łącznie w tegorocznej edycji bieg ukończyło ponad 250 osób, co oznacza wzrost względem poprzednich edycji. Cieszy nas zainteresowanie biegaczy tym biegiem, co nas motywuje do dalszej pracy. Potencjał biegu jest naprawdę spory i my staramy się jak najlepiej go wykorzystać. Mowa tu m.in. o przepięknych walorach lasu radziejowickiego, malowniczych okolicach Pałacu oraz artystycznym duchu imprezy wybitnego polskiego malarza, Józefa Chełmońskiego. Do tego wszystkiego staramy się utrzymać kameralny i rodzinny charakter tego biegu, tak aby nigdy nie stał się on typową i bezbarwną imprezą masową. Zobacz więcej informacji o tym wydarzeniu.

Bieg Chełmońskiego - bieg główny

IV Bieg Chełmońskiego – bieg główny

Bieg Chełmońskiego - bieg rodzinny

IV Bieg Chełmońskiego – bieg rodzinny

Oprócz biegania stale zachęcamy do innej aktywności fizycznej, jaką jest jazda na rowerze. Począwszy od marca do października aktywnie przemierzamy ścieżki rowerowe naszej okolicy, jak i dalszych regionów. Zakres możliwości jest bardzo duży. W minionym roku wzięliśmy udział w wielu wycieczkach rowerowych, których celem była promocja jazdy na rowerze oraz poznanie walorów krajoznawczych i turystycznych regionu. Zwiedziliśmy m.in. Rogów i znajdujący się tam ogród Arboretum, Lipce Reymontowskie wraz z muzeum Władysława Reymonta, Iłów, Sanniki (muzeum im. Fryderyka Chopina), Łowicz, Wyszogród, Kampinoski Park Narodowy, Górę Kalwarię, zamek w Czersku, Walewice (Mistrzostwa województwa łódzkiego w jeździectwie konnym oraz doroczne obchody Walk nad Bzurą), Błonie, Bolimów, Gród na Białynie w miejscowości Nowy Białynin. Uczestniczyliśmy m.in. w rajdach rodzinnych w Sochaczewie (rajd rowerowy im. Tadeusza Krawczyka) i Skierniewicach (rajd Pieczonego Ziemniaka, rajd Konwalia).

Wycieczka rowerowa do Skierniewic

Wycieczka rowerowa do Walewic

Wycieczka rowerowa do Łowicza

Ponadto nasi członkowie w 2017 roku brali stały udział w wielu imprezach sportowych organizowanych na terenie całej Polski, reprezentując Żyrardów i promując aktywne formy spędzania czasu. Biegaliśmy w półmaratonach, maratonach, biegach ulicznych i parkrunach, jeździliśmy na rowerze w rajdach rodzinnych, chodziliśmy nordic-walking, reprezentując Stowarzyszenie na wielu frontach.

zyrafa_team2017

Członkowie i sympatycy ŻyrAFA Żyrardów

Miniony rok kończymy z satysfakcją. Dziękujemy wszystkim uczestnikom za udział i wspólne przeżywanie razem z nami tych sportowych chwil. Zebrane doświadczenia napełniają nas pozytywną energią i motywują do dalszej pracy w 2018 roku. Dlatego też, mamy nadzieję, że nowy rok będzie co najmniej tak dobry jak ten, właśnie kończący się :)

Do zobaczenia na sportowych ścieżkach!