Wycieczka do Zamku w Oporowie

W dniu 23 sierpnia wybraliśmy się na wycieczkę rowerową do zabytkowego Zamku-muzeum w Oporowie. Planowany dystans trasy to 160 km z Żyrardowa. Organizatorem wycieczki byli koledzy z zaprzyjaźnionego klubu z Sochaczewa, Crazy Cyclist.

Do wyprawy przystąpili, reprezentując Stowarzyszenie Michał, Bogdan i Szymon. Do naszej trójki dołączyli ze Mszczonowa Robert i Sebastian, reprezentujący KTR Tandem Mszczonów. W gronie 5-cio osobowym wyruszyliśmy w stronę Sochaczewa. Na zbiórkę, wyznaczoną na godz. 9:30, przybyli Andrzej, Roman i Krzysztof, reprezentujący Sochaczew. Ten ostatni był naszym przewodnikiem w drodze do Oporowa. Tak też finalnie, w gronie 8 osobowym ok. godz. 9:45 z Placu Kościuszki w Sochaczewie ruszyliśmy w drogę.

Trasa cały czas wiodła asfaltami, więc jechało się dobrze i szybko. Pogoda dopisywała, a wiatr prawie wcale nie dokuczał. Jechaliśmy przez m.in. Rybno, Kiernozie, Luszyn i Żychlin. Zwiedziliśmy m.in. pałac w Kiernozi, a także zabytkowy kościół w Luszynie. Łącznie do Oporowa z Żyrardowa pokonaliśmy ok. 80 km.

Zamek w Oporowie prezentował się bardzo okazale, muzeum bardzo nam się spodobało. Jest to miejsce zdecydowanie do polecenia. Pobyt w Oporowie był też okazją do dłuższego odpoczynku i uzupełnienia kalorii na dalszą część jazdy.

W drogę powrotną ruszyliśmy ok. godz. 14-tej. Jechaliśmy tą samą drogą. Zmęczenie dawało o sobie znać, a do tego doszły problemy w rowerze u jednego z naszych uczestników. Szymon złapał gumę i mieliśmy nieplanowany postój. Po uporaniu się ze zmianą dętki ruszyliśmy dalej. Całą trasę staraliśmy się jechać w miarę żwawo i do Sochaczewa przybyliśmy przed godziną 18-tą. Tutaj rozstaliśmy się z trójką z Sochaczewa i ruszyliśmy dalej. W Żyrardowie rozdzieliliśmy się z kolegami ze Mszczonowa, którzy tego dnia pokonali min. 180 km. My zakończyliśmy ten udany dzień z 159 km na liczniku. Na przestrzeni całej wycieczki utrzymaliśmy tempo na poziomie 22 km/h, czyli całkiem przyzwoicie.

Była to zdecydowanie udana wycieczka, a pobyt w Oporowie był niezwykle udany. Dziękujemy wszystkim uczestnikom za jazdę, a Krzysiowi, naszemu przewodnikowi dziękujemy za wzorową nawigację i zdjęcia.